Skip to content

Преди идването на Митеран

3 декември 2009

Телефонен разговор между Петър Бояджиев и Юсуф Бабечки след отнемането на архива на Петър Манолов, малко преди идването на Франсоа Митеран. Бабечки е един от представителите на дружеството във Варненско и Шуменско.

-Юсуф Бабечки: Сега, искам да обсъдим две неща. Сабри Хамдиев Мехмедов…

Петър Бояджиев: Освободиха ли го ?

-Нямаме информация последно, но снощи бяхме при Катя, не са го освободили, както и Любо Собаджиев.

Любомир Собаджиев и Сабри ние ги водим, че не са освободени, то писаха, но другите – Румен Чолаков,… не, според Чолаков също не са освободени ?

За тях нямаме информация, пръснати сме много и.

Тези четиримата ги водим също не освободени.

-И също така, ако имате начин да се свържете с Пловдив, да уточните, предполагам, че Борис Лавчиев – той също беше задържан от дома на Манолов и Стефан Вълков. Борис Лавчиев, предполагам, че не е задържан, още същата вечер е пуснат.

Борис Лавчиев е пуснат, били са го били, Томов ми каза, и те обещаха, да ти кажа от радиото, викам – добре, вижте човека – забравили. И аз щях да го видя, аз ги оставих на тях.

-Стефан Вълков мисля е обявил гладна стачка в килията, но кога е пуснат, що, пак не знаем.

И аз не знам, казаха, че всички са пуснати, да не стане беля. Внимавайте много с това.

Възможно е някои са наплашени, макар, че нямаше основание затова нещо, да не са се обадили на други. Ние сме пръснати.

-Слушай ме сега, това е много важно нещо – аз до снощи на никого не съм казал, че имаше хора освободени, въпреки че знаех, на мене ми се обадиха. Разбираш ли ме, ти разбираш защо. Добре, снощи ми потвърдиха, че всички са освободени без тези четиримата, с Любен Собаджиев, Сабри Хамдиев, Стефан Чолаков и Румен, как беше, значи тези четиримата ; днеска пише че другите са освободени. Днеска има една статия цяла страница има в Либарасион за Клуба и за вас, и ако тези двамата са освободени и не са ми казали е много лошо. По-добре е да се каже за едно освобождение, по-добре е да се каже с четири часа, с един ден по-късно, но да не се сбърка, разбираш ли ме ? Защото днеска ги уведомихме, че всичките са освободени, и много е важно да не се сбърка. Добре, затова ще следим. Друго нещо ?

-Да видим как гледаш на тези неща за тази акция. Всъщност с тези арести, аз мисля, че те успяха да блокират възможни срещи с Митеран.

А, напротив, единствено ако са помогнали.

Беше направен опит да бъдем дискритирани, по телевизията, в « Труд » излезе препечатка.

Виж какво, Митеран го интересува какво пише френската преса и как ви вижда френската преса. И френската преса ви подкрепи цялостно, не знам ти знаеш ли всичко от френската преса – ти не знаеш сигурно.

Знаем, знаем донякъде.

Френската преса ви подкрепи,

Либерасион,- Монд, знаем някои неща.

Либерасион, Льо Монд, Ди Котидиен дьо Пари

-И френската телевизия пуснала.

Тази същата жена, тя пуснала за вас по главните новини. Митеран го интересува само това, разбираш ли ме ?

После чухме и затова, че Ди Велт и още един вестник в Западна Германия също са писали.

Да, писаха, точно така. Аз мисля някой ми каза, че и в Италия са писали, трябва да видим. В Канада ще излезе, в Женева ще излезе. Този младеж, дето ви видя, той ще публикува нещо в Канада и в Женева, Швейцария.

Мисълта ми е да насочим разговора за гладната стачка. Тя ще бъде поредица от гладни стачки, ще излизаме, ще изпращаме изявления, ще се опитаме да продължим възможно повече, но и възможно повече шум трябва да се вдигне.

Аз смятам, че ще стане, вие ми поставяте сега въпроса, нали. Аз го виждам като нещо добро, трябва да размисля повече, ще се съветвам също с мои приятели, разбираш ли ме ?

Това ще бъде една поредица.

-Разбирам – вълна ;, ще се съветвам и с мои приятели, трябва непременно, една секунда, някой … – беше от Би Би Си, Димитър, веднага ще се чуем с него затова, да видим за това нещо ; все пак смятам че в сряда, четвъртък, сряда дори, защото то посещението почва в четвъртък, ще е добре някой да намери начин по този начин да говори с мен.

Ами вижте, единствено на нас не са поставили такова условие да не напускаме селището – и на Петър и на Благой Топузлиев, единствено на Катя не е същото, на Димитър Томов, заставили са ги да подписват декларации, че няма да напускат селището.

-Ами що не казаха те това. Те казаха само за трима.

-За кои трима ?

-Те казаха за Симов, за Минев, за Томов, ами трябва да се казват тези неща.

-Не е имало връзка преди.

-Значи същото е за Манолов,

-Манолов, Тппузлиев и Цветан. Мисля, че и Димитър Томов.

-Да, за Томов, да знам, казано ми е.

-И това изглежда е пак във връзка с посещението.

Да, ясно.

-По програма, чухме, че ще има два часа посещение и на Пловдив.

-Да, да смятам че ще отиде в Мезон де Ла Мартин.

-В католическата ?

Не, имат те някакъв музей на един поет, Ла Мартин. Така допускам.

-В църква католическа ?

Е, не знам, трябва да питам.

Те и двамата ще са в Пловдив – и Манолов и Топузлиев.Отец Благой вика : – ще се опитам да отида.

Смятам, че ако не реши друго, там всичко ще бъде завардено, то и вас трябва да приеме. Има още шансове, това ще се реши в последния момент.

-По какъв начин ще бъдат информирани тези

То си е тяхна работа, от амбасадата да се оправят, те имат адресите и телефоните, имената ви, че ви прекъсват телефоните, че ви гонят, въпрос на амбасадата, разбираш ли ме ?Това няма нищо конспиративно, ако решат, това са си протоколни работи, да се разберат помежду си, те имат всичко. Всичко им е доставено ясно, точно. Това са дипломатически решения които се вземат в последния момент. Той ще приеме хора, но кои ?

-Ние се опасяваме, че няма да има от Дружеството.

-Ще се реши тези дни. Защо, те подхвърлиха ли ви нещо по този въпрос ?

Не, никой не е споменавал. Но отец Благой и Манолов са се държали много добре спрямо заплахите на следствието и т.н., заявявали са че са готови още от утре открит протест, но изглежда няма да посмеят, това са само блъфове съобщения.

-Вчера това можеше много да помогне.

-Обаче има друго, на Петър Манолов с документ, че се води следствие по чл. 273, на други – не. На Топузлиев не, такова нещо той е посрещнал, отговорил е много добре, категорична позиция, че неговата реч няма да бъде обвинителна на един такъв процес. Няма да посмеят, единственото може да се опитат да изгонят, да дадат линия за заминаване на Запад на най-активните. И това ще е много зле. Аз в тази връзка си мисля, че непременно, непременно трябва в близките дни да излезе с Устав и Програма,

Виж сега, този първия Устав, който го прочете Томов.

Няма стойност, според мене.

-Все пак, той може още повече да се измени, но той е преведен на френски и в Елисейския дворец има цяло досие от 50 страници.

-Получихме такова.

-Какво получихте ?

-Точно това, около 50 страници.

Кой ви го даде ?

-Телевизионната.

Журналистката ?Тази щурачка, даде ли ви го ?

-Да.

Това аз съм го направил тука.

-Много е добре !

-Ние сме го направили тука.

-Добре е, регистрира се всичко. Това е добре.

-Всичко е преведено, има още неща, но не сварихме, много бяхме претрупани, защото всичко да се преведе и т.н.

-Ние тук не всичко можем да регистрираме по такъв начин, нямаме такъв контакт.

-В бъдеще ще можете, нека да се решат някои въпроси. Значи ви даде тя досието ?

-Да. Аз малко се притеснявах да не попадне, няма нищо компроментиращо, да няма пак обвинения, че единствено съществуваме благодарение на външна подкрепа. А това често повтарят, че едва ли не. Наистина, вие много ни помагате, но това не е в наш интерес да се изтъква.

Смятам, че никой не е бил на първи план, но досието трябваше да се направи, иначе как. И трябват и бланки тука.

-Да, друго – пак за статута ще се върна. Тези дни ще се опитам да поработя върху него пак. Разбира се, някои проблеми, които имаме – те ни конфискуваха едни доста обширни, имаше едни демонстративни никой няма да може да ни обвинява в каквито и да е неща, но затова просто сме длъжни да излезем с него пред обществото.

Ще срешнем трудности при размножаване, но ще се опитаме, Самиздат, както казват някои.

Самиздат ?

Макар, че тука в България никак не е разпространено,

Много неща не бяха разпространени, ама напоследък.

Досега не се е чувало за серия гладни стачки. Като нещо ново, трябва да се променят вижданията, да видят, че тука може да се прави.

Смятам, че всичко това се прави, че всичко е било проектирано, ,трябва да се покаже, че има хора, които мислят.

Все пак ние не искахме да поставяме така много сериозни искания, единствено се обвързахме със солидаризирането.

Те са съвсем умерени исканията.

Умерени, за да може така да има надежда, че някои от тях ще бъдат осъществени.

Не, става въпрос, че аз трябва да работя бързо, защото това трябва да се преведе, да се сведе до знанието бързо, имаме само два дена, само един ден имаме ние.

Най-голямо внимание, според мен, трябва да се отдаде на творчеството на Петър Манолов.

-Разбрах, сега аз трябва.

Блага Димитрова е плакала, направо.

Плакала ли е Блага Димитрова ?

-Да.

Добре, виж сега, да ме оставиш аз да работя, защото бързо трябва всичко да се преведе, да се даде това

Това е мое мнение, но мисля, че много ще са съгласни.

Дайте да ги четем.

-Това ще бъде в подкрепа, че е оригинално творчество.

-Ама ги няма тука, ако ги има тука, дори по касетофона, ако не са прочетени литературно, ще намерим друг човек, който може да чете литературно,

-После, вижте, не зная дали сте получили, обещаха да пуснат запис по телефона на една касета, в която още преди да пуснат Петър Манолов, жена му много естествено ги чете.

Касетата е тука и касетата е вече в Дойче Веле в Мюнхен.

-Вижте, има и друго, друго копие от нея, не зная как е записа по телефона, но тя вие, става въпрос, че е по-качествен записа, не е продиктуван по телефона.

Еми, тя ще го донесе, но това, което аз получих е вече в Дойче Веле и в Свободна Европа, може и да мине тази вечер по Свободна Европа, не знам. Те всички тази вечер имат програми на 16-ти, годишнината, те всички ми съобщиха, но аз не обичам, те достатъчно работят, нека работят, и да ги правят, кой какво слага в програмите, хубави ги правят тази вечер. Всички те ще имат програми по случай годишнината – една година от Дружеството.

Това е хубаво, ние не можахме да излезем с демонстрация, а с гладни стачки.

Аз казах, че това е добре, току-що Димитър е свършил програмата по Би Би Си, Дойче Веле имат и трите имат, няма проблем.

Ние ще се опитаме да се обаждаме. Сега гладуваме. Ще се опитам тука от града да се обаждам.

Добре, ти си от Шумен сега – 54, ти си от твоя град.

-Да.

Слушай, запиши си нещо – улица « Македония » , една секунда. 68. Надежда Ганчева Тодорова. Това е възрастна жена, дето ме е гледала и помагала като малък, след като убиха майка ми и в краен случай, ако нещо си закъсал, нещо много спешно или т.н., не можеш, ще отидеш при нея и ще й кажеш, че от мене, искаш да говориш с мене, тя няма да ти откаже. Не често, разбираш ли ме, нищо не се знае в живота, нещо спешно, или си закъсал и трябва да се скриеш, тя няма да ти откаже. Тя е възрастна, но когато й кажеш, че си от мене, във всеки случай, но недей разправя на други много, на Зайнеп, на други, те са в този край.

-Ясно. Аз мисля още утре.

О кей, айде сега да почна да работя аз, щото трябва да работим.

-Текста ще бъде същия ?

Вие казвате присъединявам се, за пет дена, за седем дена.

-Колко дена.

Кой се присъединява и толкова. С едно късо съобщение, дори да няма никой, казваш – този се присъедини, но име и адрес, това е много важно. Да е достоверно, нали ? Име и адрес, толкова дена от тази дата и толкова, това е достатъчно.

-Хората ще ги насоча да пишат точно до тези инстанции, трябва ли да ви дам и препоръчани писма от България ?

О, няма, ще се съобщава, че препоръмчани писма са изпратени от тези и тези адреси,

Всичко хубаво, радвам се, че се обади !

Плодотворна работа.

One Comment leave one →
  1. 21 декември 2009 16:43

    Знаци, нарицания и мантри правят от
    КОБНИ ДУМИ
    екзорсическо пособие
    за мръсните времена, когато посредствени самозванци
    управляват планетата и готвят изтребление
    на човешките родове с народностна памет от пред 15 000 години.
    Ограниченият тираж се предлага чрез petril@abv.bg
    и в Джон-Атанасовото пространство,
    и струва 15 лева в Старинен Пловдив,
    и 22 лева (с доставните разходи) за България и Света.

Вашият коментар

